marți, 8 decembrie 2009

what's cooking doc?



Cine ma cunoaste stie ca urasc sa stau in bucatarie...ca nu suport sa stau la cratita...poate o fi piticul de pe creier care urla in gura mare despre independenta femeilor si protesteaza ca locul lor nu e numai la cratita, ci ca ele sunt entitled to have a career...poate ca e lipsa acuta de rabdare de care sufar de cand ma stiu...poate e lipsa experientei si faptul ca domeniul culinar nu ma atrage asa mult incat sa ma motiveze sa invat...poate e chestia freudiana cu mama...

toate se trag din copilarie oricum, nu vorbea ala balarii...mama mea gateste...si nu numai ca gateste, gateste extraordinar de bine...si nu spun asta pentru ca e mama mea, ci pentru ca mancarea este delicioasa...in schimb mama nu ma primea niciodata pe langa ea in bucatarie cand facea de mancare...prezenta mea o enerva la culme...si tot timpul dadea vina pe mine cand ceva nu ii iesea cum voia ea sau cand ii aluneca un borcan sau o farfurie din mana si se transformau in cioburi...eu eram vinovata pentru ca ea spargea borcane si cani, eu eram vinovata pentru ca i se taia maioneza, ca ii dadea cozonacul afara din tava, ca dadea ciorba in foc sau mai stiu eu ce...prin urmare, n-am prins gustul de mica de a sta prin bucatarie pentru a gati...bucataria e pentru mine un loc in care stai cu prietenii la o tigara si o barfa...

de ceva vreme buna domneste plictiseala...si cand n-ai nici job si nici scoala...cand nu ai absolut nimic de facut...nici un program, nici un proiect, nici o repetitie, nici un spectacol, nici un party, nici un scop important...atunci te apuca si lenea...si cum stau in plictiseala de saptamani bune, m-am apucat sa gatesc...am inceput timid cu ceea ce mai facusem prin camin...chestii care se gatesc repede si la care depui efort minim...un orez, o mazare, o omleta, niste cartofi prajiti sau un piure...de curand m-am ambitionat sa fac o ciorba de cartofi...si uite asa nu trece saptamana sa nu fac cate una...m-am aventurat si la prajituri...intamplator, toate au fost cu mere...si toate au fost mancate aproape instant...cu grijile de rigoare, mi-era frica ca nu voi fi in stare sa fac mancare buna...surprinzator, imi place cum gatesc...si dupa reactiile colegilor de apartament tind sa cred ca gatesc bine...vorba aia, suntem din toate partile tarii...si daca place si unui moldovean si unui ardelean si unui dobrogean...apai e de bine...

azi: Tarta de mere

reteta: 2 oua, o cana de zahar, o cana de faina, 100g margarina, un plic zahar vanilat, putin praf de copt, 2-3 mere. Bati untul spuma si aduagi zaharul si galbenusurile. Separat bati albusurile apoi incorporez in prima compozitiea, se adauga faina, praful de copt si zaharul vanilat. Tava de tarta tapeteaza cu unt si faina, Se toarna compozitia si deasupra se pun feliide de mere in forma de evantai

Pofta buna!

Eu tot ce imi doresc e sa ajung sa gatesc ca mama...mancarurile mele sa aiba gustul mancarurilor ei...

din ciclul...ce ajungi sa faci de plictiseala...sau cum incepe sa ticaie ceasul biologic...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu