miercuri, 10 noiembrie 2010

METROREX misogin si RATB darnic...

In primavara ma aflam pe peron intr-o statie de metrou din Bucuresti...fiind singura si asteptand plictisita metroul, mi-am aruncat ochii pe unul din marile LCD-uri ce coboara din tavan...pe fondul unor fotografii ce ilustrau cupluri fericite sau nefericite...rulau niste casete cu diverse mesaje-sfat...mi-am spus ca sunt la fel ca si rubricile de horoscop din reviste si ziare...n-am dat importanta la ce scria...dar cum trenul tot nu aparea si nu era nimeni cunoscut prin preajma, m-am hotarat sa citesc ce sfaturile de cuplu de pe televizorul de la metrou...sa-mi trag palme!!! rulau numai mesaje de genul: "femeile se ataseaza de barbatul nepotrivit", "este vina femeilor ca se implica prea repede intr-o relatie", "femeile sunt prea cicalitoare"...misoginism pe fata...discriminare...nu-mi venea sa cred ce citeam...nu-mi venea sa cred ca un mesaj atat de discriminator fata de toate femeile ruleaza la un post de televiziune difuzat in toate statiile de metrou din Bucuresti...e drept...nu e post national de televiziune, nu are un rating, dar are ca public tinta pe tot romanul si strainul care circula cu metroul...dupa ce ca Romanica noastra incepe sa puta din ce in ce mai tare a kkt, acum ne trainuim poporul sa fie misogin? si in minte imi revine momentul in care la o ora de lb romana din liceu am invatat despre stereotipul femeii romance de la tara...care mergea mereu cu o jumatate de pas sau un pas in urma barbatului, care nu era educata, nu avea drepturi, principalele ei datorii fiind sa faca copii, mancare si curatenie...romanca noastra se prezenta ca o casnica (aparent) proasta si nascatoare de cati mai multi copii...stereotipul femeii de la noi ne prezinta o femeie cu capul plecat in pamant ce traieste parca singura intr-o societate patriarhala...
mi-am tras cu gandul doua palme peste fata si mi-am amintit ca nu facem nici o caracterizare a vre-unui personaj literar de roman...sunt in anul 2010 in Bucuresti si ma uit pe un LCD generos ce imi spune ca femeile sunt proaste...intr-o asa zisa capitala europeana este promovata discriminarea sexuala...outrageous...imi venea sa iau o piatra de jos si sa stric mesajele-sfat...dar la metrou pe jos nu sunt pietre si probabil ca imi faceau si dosar penal daca crapam LCD-ul...mi-e sila...de ce se intampla la noi...de spiritul de turma...mi-e scarba de ignoranta din societatea asta...

Dupa toata povestea cu reclamele misogine de la televiziunea de metrou, cateva saptamani mai tarziu am fost si mai surprinsa sa aud intr-un autobuz bucurestean ca RATB te premiaza daca iti compostezi biletul electronic...m-am chinuit sa aud in ce constau premiile oferite de RATB, dar era prea multa zarva si claxoane si n-am mai inteles nimic...o campanie de PR ce incearca sa educe romanul sa isi valideze cardul cand urca in mijlocul de transport...faina ideea, dar m-a busit rasul...e vorba de cocalarul nostru autohton pe care il doare intre picioare de bilete si abonamente...come on...sa fim realisti...oricat de mult mi-ar placea, oricat de mult mi-as dori...la noi nu o sa sensibilizezi si nu ai sa educi pe nimeni sa isi cumpere bilet sau sa isi faca abonament pe transportul in comun printr-o astfel de campanie de PR...la noi inca trebuie reguli si pedepse...cu bombonica premiilor nu atingi decat copii si studentii mai destupati la cap...tineretul receptiv, aia fainii...cocalarii si golancele nu vor raspunde la educarea prin recompensa...
deci la metrou te invata sa fii misogin si in autobuz sa iti faci abonament...interesant...

concluzia: Vreau o tara ca afara !

3 comentarii:

  1. Fine way of explaining, and nice piece of writing to get facts
    regarding my presentation focus, which i am going to present in school.



    My site; site, ,

    RăspundețiȘtergere
  2. Thanks for a marvelous posting! I actually enjoyed reading it, you
    will be a great author.I will remember to bookmark your blog and will eventually
    come back in the foreseeable future. I want to encourage
    you to continue your great writing, have a nice holiday
    weekend!

    My website :: web page ()

    RăspundețiȘtergere