vineri, 13 martie 2009

de 5 lei...neamule...

De ceva vreme am o mare pasiune pentru carti...dar nu asa orice fel de carti...am dezvoltat un ritual de cumparat carti scrise de autori contemporani romani de care nu a auzit nici dracu' si, bineinteles, nici eu nu stiu inainte sa le cumpar cartea...sunt carti la promotii, reduse de la 15-30 de lei la fabuloasa suma de 5 lei...cum sa te poti abtine? pana acum am citit 2 astfel de carti...si am fost placut surprinsa de amandoua...pentru care, pe langa faptul ca le voi citi si pe celelalte cumparate, voi mai cumpara altele...si vreau sa va starnesc si voua curiozitatea...poate cumparati si voi...

nu am citit prea mult in cei aproape 23 de ani ai mei...nu am citit multe carti de rezistenta...nu am reusit sa citesc ce altii au citit...nu am citit Kafka, Fowles, Dostoievski sau Hesse...am citit foarte putin Marquez sau Cartarescu...nu zic ca nu vreau sa-i citesc niciodata...doar ca nu acum...

imi place sa cred ca ii pot ajuta pe acesti Nimeni ai zilelor de azi...imi place sa cred ca in paginile scrise de acesti oameni, pe care Nimeni nu ii recunoaste ca fiind mari scriitori, se afla mici comori...si abia astept sa le descopar...imi place sa cred ca ii sustin pe acesti Nimeni...si imi place sa cred ca poate unii din acesti Nimeni vor ajunge candva Cineva...si eu am fost printre primii de le-am descoperit comoara de dupa alb si negru...imi place sa cred ca eu cumpar carti pe care nu le cumpara Nimeni...in goana dupa ultimele titluri din top si la vanatoare de mari scriitori ai vremii...eu vreau sa-i citesc pe Aia pe care nu-i comercializeaza Nimeni...pentru ca nu da Nimeni 2 bani pe eii...de aia li se si reduce pretul dramatic...spre avantajul buzunarului meu...si a altor cativa rataciti care scot 5 roni...

astfel, vă recomand Captivul de Dora Pavel şi Cutia cu bătrâni de Andrei Oişteanu...doua carti minunat de ciudate...

eu m-am apucat de Petrecere cu mama de Veronica A. Cara...inca nu pot sa am pareri asupra cartii, dar primele cateva zeci de pagini m-au facut sa rad teribil...

imi amintesc zambind de un coleg din facultate care le dadea prietenilor lui carti in dar de ziua lor...mi se parea minunat...bravo ba!

ia mai lasati internetul si cititi...carti! :P

5 comentarii:

  1. Isi mai aduce si el aminte de tine. Cand ii mai dai ocazia sa stie sa raspunda la intrebarea "Ce mai stii de Ralucz?"...

    RăspundețiȘtergere
  2. oricand...vezi! fix asta e paradoxul...si ce se potriveste cu postul asta...avem atea mijloace/canale de comunicare si totusi o facem putin...mi-e drag mult colegul asta si i-as fura o imbratisare...
    shht...parca incepe sa-mi miroasa a 1 mai si a mare...
    pana atunci sa stii ca Buzaul nu e in Moldova :P

    RăspundețiȘtergere
  3. Caut si eu Petrecere cu mama a Veronicai Cara, poate imi spui si mie unde ai gasit-o.
    I-am gasit in schimb blogul, ti-l recomand:

    http://veronicaacara.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
  4. la carturesti-ul din mall din iasi...undeva intr-o firida, alaturi de celelalte carti la 5 lei...eu am luat-o cam acum o luna...si parca mai erau vreo 2...

    RăspundețiȘtergere
  5. ei pe dracu' nu-i in Moldova! :))

    "Panciatantra" (worth google-ing: http://en.wikipedia.org/wiki/Panchatantra) este somniferul meu de vreo 2 saptamani deja, iar "depinde" este ideea ce mi se plimba prin sinapse de aproape 2 luni.

    amandoua-s carti care ma obliga :) prima ca lector, a doua ca autor (inca un Nimeni de citit :P), dar momentan fac acrobatii intre amintiri si foi veline si ti le spun tie pe toate acestea aici, pentru ca mi-e drag de post-ul tau despre carti si oameni care daruiesc carti si pentru ca blogul meu e virusat de ceva vreme :))

    RăspundețiȘtergere